امروز افراد به دلایل مختلف سعی در بهره بردن از زمان دارن به همین علت استفاده روزانه از خودرو شخصی افزایش پیدا کرده، حالا تصور کنید شما یک قرار مهم کاری دارید اما درب خودروتون از بیرون باز نمیشه یا بدتر از آن اینکه به مقصدتون رسیدید اما داخل ماشین گیر کردید. با ما دراین مقاله همراه باشید تا درباره نحوه باز کردن درب های خودروهای که با سوئیچ باز و بسته می شوندبیشتر بدانیم.

سیستم قفل مرکزی خودرو

خودروهایی که با باز کردن و قفل کردن درب راننده تمام درهای خودرو باز و قفل شوند یعنی این خودرو داری سیستم قفل مرکزی است. بعضی اوقات این سیستم به عللی مختل میشه از جمله

نیم سوز بودن قطعات مختلف آنمانند فیوز، رله ها و یا سوکت یونیت وخرابی کنترل ریموت یا پمپ و … و همچنین مشکل خرابی در چفت قفل درب خودرو.

علت باز نشدن درب ماشین

همانطور که اشاره کردیم مشکلات قفل مرکزی خودرو از مهم ترین این موارد است.

شکستن کلید خودرو

تصادف البته در این حالت درب خودور باز نمی شود اما احتمال بسیار زیاد درب خودرو در حالت باز است.

احتیاط کنید!
اگر داخل خودرو هستید و درب باز نمیشود از شکستن شیشه خودرو خودداری کنید.
اگر دچار سانحه شده این حتما به یک مکانیک مراجعه کنید تا  درب خودرو را  باز کند.

باز کردن در خودرو بدون کلید

روش های باز کردن درب خودرو

قبل از شروع کردن به توضیح در این رابطه به شما پیشنهاد میدیم حتما همیشه یک  کلید یدک کنار داشته باشید. شاید فکر کنید خب با نداشتن کلید میتونیم به کلید ساز مراجعه کنیم اما این موضوع علاوه بر وقت گیر بودن در بعضی موارد بسیار پز هزینه میشه مخصوصا وقتی شما داخل خودرو مانده اید و چفت درب خودرو نیز در حالت قفل باشه. در این صورت شما علاوه بر تعویض قفل ماشین باید سیستم دزدگیر و سنسورهای آن را هم غیر فعال کرده و مجدد فعال نمود.

 

  • از کلید خودتان برای باز کردن قفل درهای دیگر ماشینتان استفاده کنید.
  • به کلید ساز مراجعه کنید تا به راحتی مغزی درب خودرو را تعویض کنید.
  • به پلیس مراجعه کنید.
  • یا از روش سارقان کمک بگیرید! مانند استفاده از بند کفش، یا پیچ گوشتی و همچنین استفاده از یک چوب و میله فلزی مانند چوب لباسی

 

روش های باز کردن درب خودرو

 

استفاده از چوب لباسی

کافی است کمی درب خودرو را با وسیله به سمت خود بکشید و چوب لباسی را ار لای درب رد کرده و به دستگیره برسانید، البته این کار نیاز به تمرکز دارد.

 

مجموعه تابان پارت ارائه کننده لوازم یدکی کیا و لوازم یدکی هیوندا است و این تنها یک مقاله از وب سایت ما جهت راهنمایی شما عزیزان می باشد.

جهت مشاهده دیگر مقالات ما و یا محصولات ما میتوانید به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button