موارد زیادی وجود دارند که با رخ داد آن‌ها شما به اجبار نیازمند تعویض قطعات خودروی خود خواهید شد، امری که در مواردی انجام آن ضروری است و اگر این مورد را سر وقت و با رعایت استاندارد‌ها انجام ندهید، می‌تواند برای شما مشکل ساز شود. تعویض قطعات هر خودرو و خرید لوازم یدکی آن دارای مراحل بخصوصی می‌باشد و اگر که به فکر انجام موارد بخصوصی هستید، باید با آن آشنایی حداقلی داشته باشید. اگر که شما نیز دارای یکی از خودرو‌های بروز سوناتا هیبرید هستید، با ما و راهنمای خرید لوازم یدکی سوناتا هیبرید همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین موارد در این زمینه بپردازیم. همچنین برای خرید لوازم یدکی اصلی کیا و لوازم یدکی اصلی هیوندا می‌توانید با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

 

معرفی کلی خودرو سوناتا هیبرید

این خودرو یکی از بهترین محصولات شرکت هیوندای می باشد که در سال 2017 در ایران به فروش رسید، شرکت کره ای هیوندا موتورهایی با حجم دو هزار سی سی را در این خودرو قرار داده است.

این خودرو در بالاترین سطح ایمنی قرار دارد. شاید بتوان از مهم ترین نکات مثب این خودرو علاوه بر دارا بودن ویژگی تولیدات شرکت هیوندای، مصرف سوخت کم این خودرو را نام برد. در ادامه بیشتر به بررسی لوازم یدکی سوناتا هیبرید خواهیم پرداخت.

جعبه فیوز داخل صندوق

بعضاً این احتمال وجود دارد که زمانی که مشغول چک کردن و بررسی سیستم هیبرید می‌باشید با پیغام اخطاری مواجه شوید. این اخطار زمانی بوجود می‌آید که سلامت بازی هیبرید یا سیم کشی مدار خودروی شما در خطر می‌باشد، به همین علت در اولین مرحله باید سلامت این دو قطه را به صورت دقیق چک کنید. اگر که این قطعات دارای کوچک‌ترین مشکلی باشند می‌توانند نتایج خطرناکی نظیر خرابی مدارها و رله‌های هیبریدی داشته باشند. حال باید قطعات اصلی نظیر فیوز، باطری را تست کنید، این مورد را می‌توان با انجام تست‌های مقاومت شروع کرد. برای دسترسی به این موارد بهتر است دانید که فیوز اصلی در جعبه فیوز داخل صندوق سوناتا هیبرید قرار دارد.

 

وازم یدکی سوناتا هیبرید

 

اینورتر خنک کننده H.P.C.U

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های خودرو‌های مدرن و هیبریدی را می‌توان مجهز بودن به اینورتر دانست که بخش از سیستم خنک‌کنندگی می‌باشد. وظیفه‌ی اصلی اینورتر را می‌توان تبدیل جریان مستقیم ولتاژ بالای باتری‌ها به جریان متناوب برای موتور دانست. شما باید با دقت زیادی به خرید این قطعه بپردازید چرا که اهمیت زیادی در سلامت خودروی شما خواهد داشت.

سنسور فشار روغن گیربکس

وظیفه‌ی اصلی سنسور فشار روغن گیربکس را می‌توان تنظیم فشاری ورودی روغن به گیربکس دانست. برای مثال زمانی که در تعویض دنده از 2 به 3 هستید، فشار زیادی به موتور خودروی شما وارد می‌شود که می‌تواند باعث خرابی آن شود. در این موقعیت این سنسور می‌باشد که جلوی رخ داد این اتفاق را می‌گیرد.

 

فیلتر گیربکس

همانطور که از نام این بخش از خودرو پیدا می‌باشد وظیفه‌ی اصلی یک فیلتر در قطعات فنی جداکردن املاح و ذرات از ماده اصلی می‌باشد. یکی از این فیلتر‌ها که می‌توان آن را پر اهمیت‌ترین فیلتر نیز دانست، فیلتر گیربکس می‌باشد. این فیلتر از ورود ذرات مختلف به گیربکس جلوگیری می‌کند. این مورد برای افرادی که دارای خودروی هیبریدی مانند سوناتا هیبرید هستند بسیار پر اهمیت است، چرا که که روغن و فیلتر گیربکس آن نیاز به تعویض دارند. تعویض این مورد بسیار ضروری است و اگر این مورد را انجام ندهید، می‌تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی برای شما شود.

مجموعه پک کامل باتری

شما همیشه باید مجموعه‌ای از پک‌های باتری داشته باشید تا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید. پک باتری هیبریدی برای انواع خودروهای هیبریدی مانند سوناتا هیبرید وجود دارند، این باتری‌ها دارای انرژی بالا و قدرت زیادی هستند و با توجه به این موارد وزن و حجم کمی نیز دارند و در صندوق خودرو قرار می‌گیرند.

 

راهمای خرید لوازم یدکی هیوندا هیبرید

 

مخزن ذخیره آب رادیاتور

آخرین قطعه و البته یکی از اصلی‌ترین آن‌ها را می‌توان مخزن آب رادیاتور هر خودرو دانست. رادیاتور قطعه‌ای است که در اصل وظیفه‌ی خنک کردن خودرو را دارد، اما در کنار این قطعه بخش دیگری با نام مخزن آن وجود دارد. وظایف این قطعه ذخیره آب رادیاتور، متعادل نگه‌داشتن حجم آب رادیاتور و جلوگیری از جوش آوردن موتور می‌باشد. رادیاتور به کمک واتر پمپ از بالارفتن حرارت و از کار افتادن موتور جلوگیری می‌کند. در اصل می‌توان اینگونه گفت که ضد یخ (آب و مایع خنک‌کننده) از درون رادیاتور شروع به حرکت می‌کند و پس از خنک‌کردن گرم‌ترین نقاط موتور، دوباره وارد رادیاتور می‌شود.

حال در این مرحله است که در رادیاتور حرارت دریافتی را به هوا منتقل می‌کند و این روند دائماً تکرار می‌شود. از دیگر عوامل به جوش آمدن خودرو می‌توان به رادیاتور و مخزن آب اشاره کرد. برای اینکه از بروز این مشکلات جلوگیری کنید باید به صورت مکرر به بررسی و چک کردن قطعات مختلف خودرو خود بپردازید و آن‌ها را تمیز کرده و نگه‌داری کنید.

 

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم با خواندن این محتوا بتوانید در رابطه با خرید و تعویض قطعات لوازم یدکی خودروی سونتا هیبرید اطلاعات کاملی را بدست بیاورید. همچنین اگر به فکر خرید انواع قطعات و لوازم یدکی کیا و لوازم یدکی هیوندا هستید می‌توانید به بخش محصولات وبسایت مراجعه کنید و برای اطلاعات بیشتر با واحد پشتیبانی تلفنی از طریق شماره ۳۳۵۳۰۵۲۵ ارتباط برقرار کنید. ما سعی داریم تا با ارائه‌ی بهترین خدمات و پشتیبانی حرفه‌ای رضایت مشتریان را جلب کنیم، چرا که الویت ما رضایت شما می‌باشد.

2 thoughts on “راهنمای خرید لوازم یدکی سوناتا هیبرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button