یکی از مهمترین قطعاتی که در امر کولینک یا خنک‌کنندگی خودرو وجود دارد، رادیاتور است، قطعه‌ای که وظیفه‌ی خنک کردن موتور را بر عهده دارد. رادیاتور قطعه‌ای است که در بخش‌های مختلف ماشین قرار می‌گیرد، بعضی اوقات در بخش جلویی خودرو، پشت و گاهی جلوی فن موتور نصب می‌شود، مکان قرار گیری این قطعه به ساختار هر ماشین بستگی دارد و به همین علت متفاوت است. حرارتی که محفظه احتراق خودرو تولید می‌کند در حدود 2000 درجه سانتی گراد می‌باشد، حجم حرارتی که اگر این کنترل نشود ممکن است بسیاری از قطعات خودرو را دچار آسیب جدی کند و حتی اتفاق خطرناک‌تری مثل انفجار خودرو رخ دهد. به همین دلیل برای اینکه رادیاتور به صورت صحیح و بدون مشکل در طولانی مدت وظیفه‌ی خود را انجام دهد، وجود مقدار کافی آب در آن ضروری می‌باشد؛ اگر که آب موجود در رادیاتور از حد استاندارد کمتر شود مشکلاتی به وجود می‌آید که بعضاً حل آن‌ها خرج بسیار زیادی خواهد داشت.

در این مطلب با ما همراه باشید تا نکاتی را به شما آموزش دهیم تا از این دسته اتفاقات جلوگیری کنید و همچنین با ساختار و اجزای رادیاتور ماشین آشنا شوید. همچنین در فروشگاه ما می‌توانید انواع و اقسام قطعات مورد نیاز خود را پیدا کنید تا اگر به مشکلی برخوردید خیالتان از قطعات پشتیبان راحت‌ باشد. قطعاتی مثل لوازم یدکی کیا، لوازم یدکی اصلی کیا، لوازم یدکی هیوندا، لوازم یدکی اصلی هیوندا از محبوب و البته پر فروش‌ترین محصولات ما هستند.

 

علت کم شدن آب رادیاتور 2

 

 

نقش رادیاتور در خودرو چیست؟

همانطور که گفتیم موتور خودرو حرارت بسیار بالا و عجیبی را تولید می‌کند که حتی به بیش از 2000 درجه سانتی گراد می‌رسد، درست شنیدید 2 هزار درجه سانتی گراد. خب پس قطعاً باید به فکر وضعیت خنک‌کننده‌ی این موتور باشیم و تمام تلاش خود را برای تمیز و بهینه نگه داشتن رادیاتور ماشین انجام دهیم. ما در تیم مجرب و حرفه‌ای خود با ارائه‌ی بهترین قطعات نظیرمثل لوازم یدکی کیا، لوازم یدکی اصلی کیا، لوازم یدکی هیوندا، لوازم یدکی اصلی هیوندا توانسته‌ایم این مهم را تضمین کنیم و قطعاتی با عمر طول بالا و کیفیتی فوق‌العاده را در اختیار شما قرار دهیم.

شاید از شنیدن این نکته تعجب کنید، اما کمبود حرارت یا پایین بودن بیش از حد دمای موتور هم باعث آسیب رسیدن به موتور می‌شود. پس رادیاتور نباید بگذارد موتور ماشین داغ شود و از طرفی نیز نباید دمای آن را خیلی پایین بیاورد. مناسب ترین حرارت برای موتور خودرو حدود 80 درجه سانتی گراد می باشد. پس نتیجه می‌گیریم یک سیستم خنک کننده با طراحی دقیق می‌تواند دمای موتور را ثابت نگه دارد و با استفاده از این امر از ذوب شدن فلزات و قطعات موتور جلوگیری می‌شود. شما می‌توانید در وبسایت ما قطعاتی مثل لوازم یدکی کیا، لوازم یدکی اصلی کیا، لوازم یدکی هیوندا، لوازم یدکی اصلی هیوندا را تهیه کنید، از کیفیت آن مطمئن باشید و در مدت طولانی بدون مشکل از آن‌ها استفاده کنید. خود رادیاتور نیز دارای اجزای مختلفی است که باید با آن‌ها بیشتر آشنا شوید تا در صورت بروز مشکل یا خرابی بتوانید آن را جابه‌جا کنید.

 

علت کم شدن آب رادیاتور 1

 

اجزای رادیاتور

  • مجاری آب
  • ترموستاتپ
  • منبع انبساط
  • لوله برگشت آب از موتور
  • فن بخاری
  • شبکه رادیاتور
  • محفظه پایین رادیاتور
  • بخاری
  • فن
  • واتر پمپ
  • لوله ورودی آب به بخاری
  • لوله برگشت آب از بخاری

 

علت کم شدن آب رادیاتور 3

 

کم شدن آب رادیاتور خودرو چه دلایلی دارد؟

در بخش‌های بالای درباره‌ی نحوه‌ی کارکرد رادیاتور و اجزای آن صحبت کردیم، حال با ما و ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا اطلاعاتی را درباره‌ی دلایلی این رخ داد در اختیار شما قرار دهیم. به علت اهمیت زیاد رادیاتور در خودرو، شما باید سالانه یک بار آب رادیاتور خودرو را کاملا عوض کنید، کاری که بر اساس تجربه نشان داده است که باعث پیشگیری از خطرات زیادی می‌شود. حال به شرح دلایل این اتفاق می‌پردازیم:

خوردگی و زنگ زدگی رادیاتور

شاید بتوان یکی از مهمترین دلایل کم شدن آب رادیاتور را بخاطر خوردگی و زندگی زدن بدنه رادیاتور دانست. بدنه رادیاتور، اتصالات فلزی و نیز شلنگ‌های آن به مرور زمان دچار فرسودگی، خوردگی و زنگ زدگی می‌شوند که به همین علت شاهد از بین رفتن آب در مدت طولانی هستیم.

نشتی اتصالات

بعضی اوقات به علت فرسودگی یا دلایل دیگر شاهد این هستیم که در اتصالات رادیاتور، پارگی و خوردگی‌های بخصوصی ایجاد می‌شود که باعث از بین رفتن و نشت آب خواهد شد.

جوش آوردن خودرو

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است منجر به از بین رفتن آب رادیاتور شود جوش آوردن موتور خودرو می‌باشد. با رخ داد این اتفاق به علت حرارت بسیار زیاد خودرو شاهد این هستیم که حجم زیادی از آب رادیاتور تبخیر می‌شود و در طولانی مدت رادیاتور کاملاً خالی خواهد شد.

مجموعه‌ی تابان پارت با چندین سال سابقه، بهترین‌ها را با قیمتی منصفانه برای خرید شما ارائه می‌دهد. لوازم یدکی کیا و لوازم یدکی هیوندا از محبوب‌ترین قطعات فروشی ما هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما از طریق صفحه تماس با ما و یا شماره 33530525 ارتباط حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button