تاکنون چندبار به عمر مفید خودرو خود فکر کرده اید؟ اصلا بیشترین عمر خودرو در کدام کشور است؟ مسئله اینجاست تولد، حیات، پیری و فرسودگی و در نهایت پایان عمر در تمامی موجودات و محصولات و ابزارها وجود دارد. پس خیلی دور از انتظار نیست بخواهیم درخصوص عمر مفید خودرو نکاتی را برای شما شرح دهیم. هر چند در این راستا لوازم یدکی اصل کمک می کند تا این عمر به تناسب بهبود و افزایش پیدا کند. به عنوان مثال؛ بهره گیری از لوازم یدکی کیا شرایطی را فراهم می آورد تا برنامه های تعمیر و نگهداری در بهترین حالت انجام گیرد.

با این حال خالی از لطف نیست در ادامه همراه ما باشید. زیرا در نظر داریم نکاتی را خدمت شما ارائه دهیم.

عمر مفید خودرو چه زمان به پایان می‌رسد؟

زمانی که اقدام به خرید خودرو می کنید، هزینه های جانبی بسیار زیادی به دنبال آن به سمت شما سرازیر می شود. البته برخی از این هزینه ها براساس یک کارکرد مشخص ( کیلومتر) کاملا منطقی و البته الزامی است. به عنوان مثال؛ شما باید هرازگاهی روغن، بنزین و فیلترهای هوا را تعویض کنید. برخی دیگر به مانند نظیر استهلاک خودرو، ارتباط مستقیمی با جنس قطعه بکار رفته دارد. به همین دلیل است که متخصصان و کارشناسان در بکارگیری لوازم یدکی اصلی کیا اصرار دارند. در این میان بر هر خودرویی ضروری‌ست که لاستیک، لنت، صفحه کلاچ، چراغ، باتری و… را تعویض کند.

 

عمر مفید خودرو 2

 

آیا تاکنون چنین اقداماتی را برای خودروی خود انجام داده اید؟

هر چند قطعات استهلاکی دیگری هم در خودرو وجود دارد که از عمر بیشتری برخوردارند و در مدت زمان طولانی تری احتیاج به تعویض پیدا می کنند. هر چند که بالاخره در طی زمان نیاز به تعویض یا تعمیر پیدا می ‌کنند. در هر صورت خودرو با وجود این تعویض و تعمیرات هنوز مفید و کارایی خود را دارد و به اصلاح عمر آن به اتمام نمی ‌رسد.

مهم ترین قسمت خودرو یا به اصطلاح قلب خودرو، موتور آن است. مطمئنا در طول زمان و استفاده طولانی مدت از خودرو و پیمایش های زیاد، رفته رفته فرسوده شده و عمر مفید خود را از دست می دهد. مسئله اینجاست که در چنین شرایطی تعویض یا تعمیر قلب خودرو برای شما به هیچ عنوان به صرفه نخواهد بود و این موضوع نشان از پایان یافتن عمر مفید خودروی شما دارد. البته علاوه بر فرسودگی موتور، یک خودرو ممکن است به دلایل فرسودگی دیگر اجزا و قطعات نیز عمر خود را از دست بدهد. پس هیچگاه فراموش نکنید لوازم یدکی هیوندا را تنها از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. در این راستا کارشناسان و متخصصان ما میتوانند راهنمایی هایی را در اختیار شما قرار دهند.

عوامل اصلی تعیین کننده عمر خودرو

عوامل زیادی در تعیین عمر خودرو دخیل است که از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قطعات خودرو را باید تعیین کننده ترین و مهم ترین عامل عمر مفید خودرو بدانید. البته در این میان کیفیت قطعات اصلی تر و در رابطه با موتور به مانند لنگ و شاتون و… نقش مهم تری را نسبت به قطعات ایفا می کنند. هر چه کیفیت ساخت قطعات بالاتر باشد، به مراتب بر عمر مفید خودرو افزوده می شود. پس تهیه لوازم یدکی اصلی هیوندا را هیچگاه فراموش نکنید.
  • اینکه از خودروی خود به درستی مراقبت و نگهداری کنید، یکی از مسائل مهمی‌ست که در افزایش عمر مفید خودرو تاثیرگذار است. در این راه باید در تعویض به موقع روغن موتور، استفاده از بنزین و روغن مرغوب، چک کردن مداوم آب خودرو، تعویض به موقع تسمه تایم، باعث افزایش عمر خودرو عملکرد به موقع و دقیقی را صورت دهید.
  • آب و هوا نیز می ‌تواند بر عمر مفید خودرو تأثیر بگذارد. گرمی و سردی هوا، رطوبت، بارندگی و برف از عوامل موثر بر این موضوع هستند. در برخی از محاسبات، عمر مفید خودرو در کشورهای مختلف با توجه به وضعیت اقلیم منطقه تعیین می‌ گردد.

عمر مفید خودرو 1 min

کلام آخر

امروزه با توجه به شرایط نابسامان قیمت خودرو در کشور، این مسئله که بر عمر مفید خودروی خود بیافزایید یکی از داغ ترین موضوعات مورد بحث است. از همین رو در این زمینه نکات و مسائلی را خدمت شما شرح دادیم. حتی درخصوص چگونگی افزایش و عوامل تعیین کننده عمر خودرو به موضوعاتی اشاره نمودیم. با این حال اگر سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده و یا اگر ابهامی همچنان در ذهن تان ایجاد شده، میتوانید به بخش تماس باما مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان ما میتوانند راهنمایی های لازم برای خرید قطعات اصل و حتی شناخت جنس اصل و فیک را در اختیار شما قرار دهند.

جهت مشاهده محصولات ما در زمینه انواع لوازم یدکی اصلی کیا و لوازم یدکی اصلی هیوندا می‌توانید با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button