امروزه قیمت خودرو و لوازم یدکی خودرو بسیار افزایش یافته و مردم عموما توانایی خرید آن‌ها را به صورت نو ندارند. به همین سبب بازار بسیار گرمی برای لوازم یدکی خودرو در ایران به وجود آمده است. متاسفانه بسیاری از خریداران در این بازار با فروشنده لوازم‌ یدکی سرقت شده برخورد می‌کنند.

قطعا این سرقت‌ها ممکن است روزی برای ما نیز اتفاق بیفتد. پس بهترین راه برای مقابله با این اتفاق، تلاش برای پیشگیری از آن است. با شناخت لوازم یدکی مورد علاقه سارقان و چگونگی جلوگیری از سرقت این لوازم، امنیت خودرو و لوازم یدکی خودروی خود را می‌توان بالا برد. در ادامه به توضیحات بیشتری راجع به این موضوع می‌پردازیم.

اهداف ساده و پرسود برای سارقان

همانطور که ذکر شد به دلیل افزایش قیمت نجومی خودرو و لوازم یدکی آن، افراد دیگر توان خرید خودرو و لوازم یدکی نو را ندارند. به همین علت سارقان با بررسی و پرس‌وجوی لوازم یدکی پرسود برای خود، به قصد سرقت آن لوازم در سطح شهر می‌گردند. برخی از لوازم یدکی پرسود برای آنان:

 

  • چراغ خودرو

یکی از رایج‌ترین و ساده‌ترین هدف برای سارقان، چراغ خودروها به شمار می‌رود. چراغ‌ها به دلیل قیمت خوب در بازار لوازم یدکی دست دوم، مخصوصا چراغ خودروهای گران قیمت، می‌تواند بسیار پرسود باشد. همچنین در حین تلاش برای در آوردن چراغ، ممکن است آسیب جدی‌ای به بدنه و سپر خودرو وارد شود.

 

لوازم یدکی مورد علاقه سارقان 3

 

  • سپر خودرو

سپر خودرو نیز همانند چراغ آن، به دلیل دسترسی بسیار آسان، هدف خوبی برای سارقان بوده است. چرا که در صورت یافتن یک ماشین در جای خلوت و بدون شاهد، می‌توان با یک پیچ‌گوشتی یا اهرم آن را از جای در آورد. البته اگر برای در آوردن آن از یک اهرم استفاده شود، به احتمال زیاد سپر سالم نخواهد ماند.

 

  • ضبط خودرو

یکی از سرقت‌های معروف و رایج که اکثرا در ایران راجع به آن می‌شنویم، سرقت ضبط خودروهاست. سارقان با شکستن شیشه بغل خودروهایی که ضبط آن قابل جدا شدن باشد، سرقت را انجام می‌دهند. در واقع این سرقت، می‌تواند برای صاحب خودرو بسیار هزینه‌بر بوده و لازم به تعویض شیشه بغل خودرو است.

 

لوازم یدکی مورد علاقه سارقان 4

 

  • باتری خودرو

باتری خودرو در حال حاضر قطعه بسیار ارزشمندی به شمار می‌رود. سارقان در صورت مشاهده خودرویی که صندوق جلوی آن می‌تواند به راحتی باز شود، در اولین فرصت برای سرقت باتری آن اقدام می‌کنند. البته بعضی از افراد روی باتری خودروی خود قفل می‌زنند.

چگونه از به سرقت رفتن لوازم یدکی خودروی خود جلوگیری کنیم؟

قطعا با به سرقت رفتن قطعات و لوازم یدکی خودرو، صاحب خودرو نیاز به تهیه دوباره قطعا و لوازم سرقت شده دارد. پس بهتر است قبل از وقوع این اتفاق و به سرقت رفتن قطعات خودرو، به افزایش امنیت خودروی خود بپردازیم. البته شاید هیچ‌وقت نتوان جلوی بعضی اتفاقات را گرفت، اما می‌توان سعی کرد. برای مثال لوازم یدکی هیوندا و لوازم یدکی کیا، از امنیت بسیار بالایی برخوردار است، اما هم‌زمان یکی از اهداف سارقان به شمار می‌رود.

در ادامه به بعضی نکات برای افزایش امنیت خودرو اشاره می‌کنیم:

 

  • خودرو را در محل خلوت و بدون شاهد پارک نکنید!

بهترین فرصت برای سرقت، پیدا کردن یک خودرو در محل خلوت است. چرا که با وجود مردم و شاهدین دیگر، می‌تواند کار سارق به حد زیادی سخت شده و حتی از سرقت منصرف شود. بهترین محل برای پارک خودرو، پارکینگ‌های عمومی است که با هزینه بسیار پایین می‌توان ساعت‌ها با خیال راحت خودرو را آنجا پارک کرد.

  • برای لوازم یدکی خودروی خود، قفل تهیه کنید!

امروزه به دلیل افزایش سرقت و دزدی در سطح کشور، می‌توان انواع قفل برای تمام قطعات خودرو پیدا کرد. شاید این قفل‌ها واقعا در مقابل سارقان ایستادگی نکنند، اما می‌توانند تا حد زیادی وقت او را تلف کرده و در مواقعی او را از سرقت منصرف کند. از انواع قفل‌ها می‌توان به قفل باتری اشاره کرد که باعث افزایش چشم‌گیر امنیت باتری می‌شود.

  • خودروی خود را برای طولانی مدت ترک نکنید!

یکی دیگر از اشتباهات افراد، ترک طولانی مدت خودروی خود است. سارقان، که می‌تواند از افراد محلی باشد، با مشاهده خودرو‌یی که ساعت‌ها در یک مکان رها شده، تحریک به سرقت لوازم یدکی یا خود آن خودرو می‌شوند. در صورتی که مجبور به ترک طولانی مدت خودروی خود باشید، از امنیت کامل آن اطمینان حاصل کنید.

 

لوازم یدکی مورد علاقه سارقان 1-min

 

چه خودروهایی بیشتر مورد هدف سارقان قرار می‌گیرد؟

خودروهای ارزان قیمت که قطعا سرقت لوازم یدکی آن کار بسیار راحتی می‌باشد، از اصلی‌ترین اهداف سارقان در سال‌های گذشته بوده است. همچنین مواردی مانند سرقت لوازم یدکی هیوندا، لوازم یدکی کیا و مزدا بسیار به گوش رسیده و به علت قیمت خوب در بازار، پرسودترین اهداف سارقان شمرده می‌شوند.

 

جهت خرید انواع لوازم یدکی اصلی کیا همچنین لوازم یدکی اصلی هیوندا به صورت کاملا آنلاین می‌توانید به صفحه محصولات ما مراجعه فرمایید و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button