با پیشرفت روز افزون صنعت خودرو سازی شاهد این مورد هستیم که تمامی شرکت و برند‌ها سعی دارند تا با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و حرفه‌ای در ساخت خودرو‌های میان رده خود، این موارد را برای عموم مردم قابل دسترسی کنند تا بتوانند محصولات خود را بیشتر از همیشه تبلیغ کرده و با استفاده از این مورد به شهرت بیشتری دستیابی پیدا کنند. در اصل این روش را می‌توان برندسازی غیر مستقیم دانست که شرکت‌های مختلفی به استفاده از این روش روی آورده‌اند. دو خودرویی که در این مورد پیشگام بوده‌اند و توانسته‌اند با ارائه‌ی کیفیت بالا در ساخت خود، اطمینان عموم را جلب کنند و به محبوبیت بالایی برسند را می‌توان سوزوکی و هیوندای دانست. سوزوکی در اصل متعلق به یک شرکت خودرو‌سازی ژاپنی می‌باشد که مونتاژ محصولات آن در کشور ما نیز انجام می‌شود. ما در این مطلب سعی داریم به بررسی و مقایسه سوزوکی ویتارا کلاس 10 اتوماتیک با هیوندای سانتافه بپردازیم تا شما بتوانید اطلاعات دقیقی از این دو مورد بدست بیاورید. در اصل تلاش ما بر این است که با بررسی این دو مورد بهترین بر اساس سلیقه و نیاز‌های شما را شناسایی کنیم. پس در این مطلب با ما همراه باشید. همچنین برای تهیه‌ی لوازم یدکی کیا و لوازم یدکی هیوندا می‌توانید با پشتیبانی تلفنی ارتباط برقرار کنید.

 

مقایسه سوزوکی ویترا و هیوندا سانتافه

مقایسه سوزوکی ویتارا کلاس 10 اتوماتیک با هیوندای سانتافه

ما در این مطلب مقایسه خودرو را به سه بخش اصلی قوای محرکه، مصرف سوخت و قطعات بدنه بخش بدنی کرده‌ایم تا برتری هر خودرو و مزایا و معایب آن را در این بخش‌ها مشخص کنیم. با ما همراه باشید.

 

مقایسه قوای محرکه

در بخش اول یعنی قوای محرکه شاهد این هستیم که از نظر نوع قرار گرفتن سیلندرها در کنار یکدیگر، تفاوت چینشی در سیلندر‌ها وجود دارد. جایی که سوزوکی ویتارا جزو موتورهای مستقیم یا خطی می‌باشد، اما برخلاف آن سانتافه موتوری دارای سیلندر‌های v شکل یا خورجینی می‌باشد. در نوع دومی یعنی خورجینی شاهد این هستیم که فضای به نسبت کمتری در مقابل موتورهای خطی نیاز دارند. پس در این بخش یک نکته‌ی مثبت به نفع سانتافه هستیم اما در مقابل نیز موتورهای وی شکل به دلیل انعطاف ‌پذیری بالا و داشتن تراکم بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. چرا که با استفاده از این نوع تجهیزات موتور، فرآیند توسعه و افزودن تجهیزات بیشتر به خودرو راحت‌‌تر امکان ‌پذیر است و می ‌توان از یک موتور برای مدت بیشتری در مدل‌ های مختلف استفاده کرد. در این مورد نیز شاهد برتری قاطع سانتافه هستیم. همچنین برای خرید انواع لوازم یدکی کیا و لوازم یدکی هیوندا می‌توانید به بخش محصولات وبسایت سر بزنید.

 

سوزوکی ویتارا

 

مقایسه میزان مصرف سوخت

خودروی سوزوکی برای مناطق شهری به صورت متوسط دارای میزان مصرف سوخت 12.5 لیتری در 100 کیلومتر می‌باشد که البته در بزرگراه‌ها این مصرف به 8.1 لیتر در 100 کیلومتر کاهش پیدا می‌کند که بسیار عالی است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به حدود 9.7 لیتر در 100 کیلومتر می‌رسد که در مقابل 10.6 کیلومتر در 100 کیلومتر سانتافه آمار بسیار خوبی می‌باشد. با این احتساب مصرف سوخت ترکیبی هیوندای بیشتر از سوزوکی بوده و لذا در این مورد یک پوینت منفی به حساب می‌آید. در اصل به همین علت است که حجم باک خودروی سانتافه بیشتر از ویتارا بوده است تا بتوان این مورد را جبران کرد.

مقایسه قطعات بدنه

قابل توجه است که هر دو خودرو‌های سانتافه و سوزوکی ویتارا در کلاس شاسی بلندها یا suv طبقه‌بندی شده‌اند. خودروی سوزوکی دارای ابعاده بدنه با کلاس 10 می‌باشد و اندازه‌ی آن به صورت 4500 در 1810 در 1695 میلی ‌متر می‌باشد. در رابطه با ابعاد بدنه‌ی هیوندای سانتافه کمی از سوزوکی ویتارا بزرگ‌تر می‌باشد، به طور دقیق که این اندازه را بیان کنیم چیزی در حدود 4676 در 1889 در 1724 میلی ‌متر است. سوزوکی ویتارا دارای ظرفیت 4 نفری برای افراد می‌باشد اما در مقابل شاهد ظرفیت 5 نفره‌ی هیوندای سانتافه هستیم. همین مورد باعث شده است که وزن سوزوکی نیز بیشتر از ویتارا باشد و شاهد وزن 1855 کیلوگرم و در مقابل 1567 کیلوگرم هستیم.

 

مقایسه قطعات بدنه سوزوکی ویتارا با هیوندای سانتافه

 

ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با دو خودرو‌ی سوزوکی ویتارا کلاس 10 اتوماتیک و هیوندای سانتافه بدست بیاورید. سعی ما بر این بود که با ذکر مهمترین موارد و اختلاف‌های اصلی این دو خودرو، به توضیح بخش‌هایی بپردازیم که هر دو دارای ضعف و نقطه‌ی قوت هستند. اگر که به فکر خرید خودرو یا تهیه‌ی لوازم یدکی اصلی کیا و لوازم یدکی اصلی هیوندا هستید، بهتر است به بخش محصولات وبسایت ما مراجعه کنید. ما با ارائه‌ی خدماتی با کیفیت و پشتیبانی پاسخگو توانسته‌ایم در سالیان مختلف رضایت مشتری‌های خود را جلب کنیم.

همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید انواع لوازم یدکی میتوانید با همکاران ما در واحد پشتیبانی از طریق صفحه تماس با ما و یا شماره ۳۳۵۳۰۵۲۵ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button