در همه خودروها ممکن است بر اثر تصادف یا گذشت زمان برخی از قطعات نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند، به این قطعات، لوازم یدکی می‌گویند. کارخانه‌های زیادی به تولید لوازم یدکی خودرو مشغول هستند و کیفیت محصولاتی که تولید می‌کنند با هم متفاوت است، در این مقاله قصد داریم علاوه بر توضیحاتی در مورد لوازم یدکی خودرو، چگونگی تشخیص اصل یا تقلبی بودن لوازم یدکی را هم یاد بگیریم.

لوازم یدکی خودرو

خودرو ممکن است به دلایل مختلفی دچار خرابی شود و نیاز به تعویض قطعات داشته باشد، قطعات تعویض شده باید متناسب با نوع خودرو باشند تا خودرو دچار مشکل نشود. متاسفانه امروزه در بازار، جنس‌های تقلبی زیادی وجود دارد که استفاده از آن‌ها نه تنها باعث بهبود وضعیت خودرو نمی‌شود بلکه گاها حتی باعث آسیب به دیگر قطعات خودرو نیز می‌شود. بنابراین شناخت جنس خوب و نیز تشخیص جنس تقلبی از جنس اصل بسیار مهم است.

 

تشخیص لوازم یدکی اصل 2

 

تشخیص قطعه یدکی اصلی از تقلبی

می‌خواهیم بدانیم چگونه می‌توان با این حجم از جنس تقلبی و اصل موجود در بازار، جنس‌های اصل را تشخیص دهیم؟

  • دارا بودن نشان ایمنی: داشتن نشان استاندارد به معنای تضمین کالاست. اصالت کالایی که می‌خرید را می‌توانید از طریق سایت سامانه استاندارد بررسی کنید.
  • هلوگرام شرکت تولید کننده: با توجه به ورود کالاهای قاچاق و غیر استاندارد به کشور، شرکت‌های تولید کننده قطعات اقدام به ثبت هلوگرام (نشان استاندارد مخصوص شرکت) روی بسته بندی‌های خود کرده‌اند.
  • توجه به بارکد کالا: می‌توان گفت تقریبا تمام شرکت‌های تولید کننده قطعات یدکی، بارکد محصول را روی آن ثبت می‌کنند و شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌های بارکد خوان، بارکد مورد نظر را اسکن کرده و اطلاعات کامل مربوط به آن را ببینید. در صورت تقلبی بودن قطعه خریداری شده اطلاعات اسکن شده با اطلاعات روی بسته بندی تفاوت خواهد داشت.
  • ظاهر قطعه: شرکت‌های معتبر به کیفیت محصولات خود اهمیت زیادی می‌دهند به طوری که می‌توانید با کنار هم قرار دادن دو قطعه، اصل و تقلبی بودن آن را تشخیص دهید. بعضی از شرکت‌های تولید قطعات نیز اسم تجاری خود را روی قطعات تولید شده خودشان حک می‌کنند.
  • توجه به بسته بندی محصول: بسته بندی محصول برای بسیاری از شرکت‌های معتبر تولید کننده قطعات، اهمیت زیادی دارد، یک بسته بندی مناسب و خوب نشان از یک محصول با کیفیت دارد. در بعضی موارد مشاهده می‌شود که رنگ بسته بندی تغییر کرده و یا کمرنگ شده، این نشان دهنده پایین بودن کیفیت محصول و بی‌دقتی تولید کننده در تولید و بسته بندی محصول است.

 

 

تشخیص لوازم یدکی اصل 1

 

لوازم یدکی کیا

اغلب مردم تنها تصادف را عامل اصلی تعویض قطعات خودرو می‌دانند در حالی که لوازم و قطعات خوردو بعد از مدتی باید تعویض شوند، بر همین اساس خرید لوازم یدکی خودرو امری اجتناب ناپذیر است. یکی از بهترین راه‌ها برای خرید لوازم یدکی کیا و تضمین کیفیت آن، خرید از نمایندگی‌های معتبر است. لوازم یدکی خودرو مانند اعضای بدن انسان هستند که استفاده از جنس تقلبی، عمر مفید خودرو را کاهش می‌دهد.

 

لوازم یدکی هیوندا

شرکت خودرو سازی هیوندا در سال 1967 در کره تاسیس شد و پس از چند سال گسترش پیدا کرده و در سال 2012، 4 میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو را به فروش رساند. این شرکت دارای بیشترین تنوع خودرو و نیز بهترین و با کیفیت‌ترین قطعات خودرویی است. از آن جایی که این شرکت ماشین‌های نظامی نیز تولید کرده پس بهتر می‌توان به کیفیت قطعات آن پی برد. بنابراین کسانی که دارای خودروهای هیوندا هستند باید به دنبال جایی مطمئن برای خرید لوازم یدکی باشند.

 

 

تشخیص لوازم یدکی اصل 3

لوازم یدکی اصلی کیا و لوازم یدکی اصلی هیوندا

خودروهای کیا و هیوندا همواره جزو محبوب‌ترین خودروها بوده‌اند و برای خرید لوازم یدکی آن‌ها باید نکاتی رعایت شود:

  • درهنگام خرید لوازم یدکی دقت داشته باشید که مدل خودرو با قطعه خریداری شده تناسب داشته باشد.
  • تعمیر یا تعویض قطعه آسیب دیده را به یک تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید زیرا اگر این کار توسط فرد غیر حرفه‌ای انجام بگیرد به زودی مجبور به تعویض دوباره همان قطعه و یا حتی قطعات دیگر خورو خواهید شد.

شما برای خرید قطعات اصل می‌توانید از طریق صفحه محصولات لوازم یدکی اقدام کنید و یا از طریق صفحه تماس با ما با کارشناسان این حوزه در ارتباط باشید.

 

قیمت لوازم یدکی خودرو

امروزه قیمت‌های مختلفی برای قطعات یدکی در بازار ارائه می‌شود، براساس نوع قطعه، جنس، کیفیت و برند قطعه خریداری شده، قیمت‌ها هم متغیر خواهد بود.

اگر از این به بعد نیاز به خرید لوازم یدکی خودرو داشتید و یا مایل به خرید لوازم یدکی اصلی کیا و لوازم یدکی هیوندا بودید، ابتدا با استفاده از روش‌های گفته شده از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید و سپس اقدام به خرید قطعه یدکی مورد نظر خود کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button