امروزه خودرو‌های زیادی در بازار جهانی و بازار ایران وجود دارند و گزینه‌های زیادی برای انتخاب هست. البته قبل از اقدام برای خرید، کسب اطلاعات دقیق در مورد ویژگی‌های خودرو و همچنین لوازم یدکی آن کار بسیار سودمندی است.

اگر شما هم از صاحبان خودرو هیوندا اکسنت هستید یا قصد خرید این خودرو را دارید، خواندن این مقاله به شما توصیه می‌شود.

هیوندای

هیوندا یک برند خودروسازی بسیار محبوب در سطح جهان و کشور ما می‌باشد که هرروز با پشت سر گذاشتن رقبای قدرتمند خود در این بازار، رتبه و محبوبیت خود را ارتقا می‌بخشد و هم‌اکنون بخش بزرگی از بازار و مشتریان را مجذوب محصولات خود کرده است. یکی از دلایل این محبوبیت و شهرت، وجود تنوع فراوان در محصولات است که هر سلیقه‌ای را به سمت خود می‌کشد. در داخل ایران نیز به دلیل وجود تعداد نسبتا زیاد خودروهای این برند و در درسترس بودن لوازم یدکی اصلی هیوندا، تمایل افراد برای خرید از این برند را دو چندان نموده است.

 

 

خودرو اکسنت هیوندای

خودرو هیوندا اکسنت

یکی از محصولات قدیمی و با سابقه برند هیوندا، خودروی اکسنت می‌باشد که از سال 1994 تولید آن آغاز شده و تاکنون نیز تولید ان ادامه دارد. تاکنون 5 نسل مختلف از آن وارد بازار‌های خودور شده است و این مدل جایگزین مدل معروف اکسل شده است. و همان‌طور که در اسامی این دو نوع مدل شباهت زیادی به‌چشم می‌خورد، نسل آخر اکسل و نسل اول اکسنت نیز در کارکرد تا حد زیادی مشابه یک‌دیگر هستند.

این خوردو محبوب بین سال‌های 1985 تا 2000 وارد بازار ایران شد. خودرو هیوندا اکسنت در بازار ایران به دو صورت حضور یافت:

خودرو هیوندا اکسنت وارداتی

شرکت « آسان موتور» واردات رسمی این خودرو را انجام می‌داد. نسل چهارم هیوندا اکسنت که یک خودرو اقتصادی به‌شمار می‌رفت، علی‌رغم اینکه سال 2010 وارد بازار‌های بین‌المللی شد؛ ولی در سال 2014 با 4 سال تاخیر به صورت وارداتی وارد بازار ایران شد. اما این مسئله هم محبوبیت آن نکاسته و در بازار داخل کشور محبوبیت‌های زیادی به‌دست آورد.

خودرو هیوندا اکسنت مونتاژی

مدتی بعد از واردات این خودرو‌ها، شرکت کرمان خودرو از سال 1396 نمونه مونتاژی هیوندا اکسنت را وارد خط تولید خود کرد. نسل دوم هیوندا اکسنت که تحت نظر شرکت کرمان خودرو تولید و روانه بازار شد، با استقبال عده زیادی در بازار کشور‌مان مواجه شد. چند تفاوت‌ که بین خودرو مونتاژی و وارداتی وجود دارد عبارتنداز: نمونه مونتاژی برخلاف خودرو وارداتی فاقد روکش چرمی صندلی‌ها و و روکش صندلی ها پارچه‌ای می‌باشد. همچنین فناوری بلو در پیشرانه را نیز ندارد و از سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها استفاده می‌کنند.

متاسفانه در حال حاضر تولید مونتاژ این خودرو در شرکت کرمان خودرو به دلیل قطع همکاری اکثر خودرو‌سازی‌های خارجی با شرکت‌های خودروسازی ایران به تعلیق درآمده است.

 

خودرو اکسنت هیوندای و لوازم یدک

 

لوازم یدکی هیوندا اکسنت

توجه به خرید لوازم یدکی هیوندا نیز به اندازه خرید خودرو مهم است و باید در هنگام خرید دقت کرد که لوازم یدکی اصل هیوندا باشد، به دلیل اینکه لوازم یدکی جایگزین قسمتی خاصی از خودرو می‌شود باید دقت کرد که محصول خود هیوندا یا یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هیوندا باشد در صورت استفاده از لوازم یدکی تقلبی به جای لوازم یدکی اصلی هیوندا ممکن است خرابی و خسارات بسیار بیشتری به وجود آیند.

توجه به مدل سال خودرو نیز بسیار مهم است چون تغییرات جزئی در هر مدل اعمال شده است و ندانستن آن می‌تواند از کارایی لوازم یدکی بسیار بکاهد.

تعویض و قرار دادن لوازم یدکی در محل مناسب خود نیز تکنه قابل توجهی است و این اقدام باید توسط تعمیرکار حرفه ای و با تجربه انجام شود نصب اشتباه ممکن است سلامت سایر قطعات مجاور را نیز تحت الشعاع قرار دهد.

 

خودرو اکسنت و لوازم یدکی آن

چند نکته که باید در خرید لوازم یدکی هیوندا به آن‌ها دقت کرد:

  • توجه به نحوه بسته بندی
  • وجود برگه یا کارت گارانتی داخل بسته بندی
  • توجه به کیفیت قطعه خریداری شده
  • خرید از نمایندگان مجاز فروش لوازم یدکی هیوندا

باید توجه داشته باشید که ممکن است قطعه تقلبی را در بسته بندی کالای اصل به شما فروخته باشند که با توجه به شکل و جنش و وزن و حتی جزئیات قطعه می‌توان به اصالت آن پی برد.

با توجه به این که مجموعه حرفه‌ای تابان پارت از نمایندگان رسمی فروش لوازم یدکی هیوندا و لوازم یدکی کیا می‌باشد شما می‌توانید جهت مشاهده انواع لوزام یدکی اصلی هیوندای می‌توانید به صفحه محصولات ما مراجعه فرمایید. همچنین جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره آنلاین یا حضوری می‌توانید با کارشناسان مجموعه تابان پارت از طریق صفحه تماس با ما و یا شماره 33530525 در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button