شرکت هیوندا از مطرح ترین تولیدکنندگان خودرو در سراسر جهان است و بخش زیادی از ماشین های تولیدی خود را به کشورهای مختلف می فرستد. ماشین های آی ایکس یک سری خاص از محصولات هیوندای هستند که در دسته خودروهای شاسی بلند قرار می گیرند. با توجه به اینکه این خودروها از لحاظ کیفی سطح بالایی دارند، باید برای آن ها قطعات یدکی مناسب نیز تهیه کرد تا بیشترین ظرفیت کاری خود را بروز دهند. در این مقاله سعی داریم که شما با لوازم یدکی هیوندا آشنا شوید و خودروهای آی ایکس را بهتر بشناسید.

مشخصات خودرو آی ایکس ۳۵ (هیوندای توسان)

اگر به دنبال یک شاسی بلند خوب می گردید بدون شک آی ایکس ۳۵ یکی از بهترین گزینه های موجود در بازار است. این خودرو بیشتر با نام توسان شناخته می شود و به این اسم شهرت یافته است. حجم موتور این خودرو ۲۴۰۰ سی سی می باشد که در مقابل سایر رقیبان خود حرف زیادی برای گفتن دارد. عرضه این خودرو در داخل ایران از سال ۲۰۱۰ آغاز شد و تا سال ۲۰۱۵ نیز ادامه یافت ولی بعد از آن به دلایل مختلف متوقف شد. وزن تقریبی این خودرو حدود ۱۵۰۰ کیلو گرم است که در برابر سایر همنوعان خود سبک محسوب می گردد. ظرفیت در نظر گرفته شده برای سرنشینان توسان ۵ نفر می باشد. این خودرو به دلیل وجود آپشن های مختلف به شدت محبوب شده و به یک انتخاب فوق العاده برای دوست داران شاسی بلند تبدیل شده است.

این خودرو دارای چهار سیلندر و شانزده سوپاپ است که باعث ایجاد سوخت و سوز بهتر در خودرو می شود. ظرفیت سوخت هیوندای توسان برابر با ۵۵ لیتر می باشد. همچنین استاندارد آلایندگی این ماشین یورو ۴ است که در دسته ماشین های با آلودگی پایین قرار دارد. سیستم سوخت رسانی به کار رفته در هیوندای آی ایکس از نوع انژکتور است و سوخت مورد نظر به صورت مستقیم به داخل موتور اسپری می شود. از آنجایی که کیفیت قطعات هیوندا آی ایکس بالا است میزان خرابی آن ها کمتر از حد معمول می باشد. در حال حاضر لوازم یدکی کیا نیز مانند محصولات هیوندا در داخل کشور وجود دارد. کسانی که صاحب ماشین های شرکت کیا هستند می توانند از این فرصت به وجود آمده نیز نهایت بهره را ببرند. تمامی قطعات یدکی شرکت های هیوندا و کیا از لحاظ کیفیت حرف اول را می زنند.

هیوندای توسان min

معرفی خودرو هیوندا آی ایکس ۵۵ و قطعات یدکی آن

هیوندا آی ایکس ۵۵ یک محصول خاص دیگر از کمپانی محبوب هیوندا می باشد که جایگاه خاصی در بین مشتریان دارد. نام دیگر این محصول هیوندا وراکروز است و در خارج از ایران به این نام شهرت یافته است. وزن این خودرو حدود ۲۰۰۰ کیلوگرم است که با توجه به حجمی که دارد رقم مناسبی را نشان می دهد. بیشترین سرعتی که شما می توانید با این خودرو تجربه کنید ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است که برای سفرهای برون شهری مناسب خواهد بود. این خودرو دارای ۶ سیلندر است که به همین علت تعداد سوپاپ های آن به ۲۴ عدد می رسد. حجم موتور این خودرو برابر با ۳۸۰۰ سی سی می باشد که این قدرت برای یک خودرو سواری فوق العاده خواهد بود. در این ماشین انتقال نیرو به وسیله دو دیفرانسیل به صورت همزمان رخ می دهد که به همین علت سرعت و شتاب فوق العاده ای نیز به آن می بخشد. قدرت موتور وراکروز به ۲۶۰ اسب بخار می رسد که یک عدد خیره کننده است.

هیوندای آی ایکس

چند نکته جالب درباره هیوندا وراکروز

حجمی که برای باک این خودرو در نظر گرفته شده ۷۸ لیتر می باشد. با توجه به اینکه این خودرو دارای شش سیلندر است، مصرف سوخت آن به ازای صد کیلومتر ۱۲ لیتر خواهد بود. اگر بخواهیم از لحاظ زیست محیطی این خودرو را بررسی کنیم به استاندارد یورو سه می رسیم. با توجه به مشخصات فنی وراکروز مصرف سوخت آن طبیعی و نرمال به نظر می رسد. برای سالم نگهداشتن این خودرو همواره باید قطعات یدکی سالم و مناسب را استفاده کرد. برای تشخیص لوازم یدکی اصلی کیا روش های زیادی وجود دارد ولی بهترین کار تهیه آن از نمایندگی معتبر است. برای یافتن لوازم یدکی اصلی هیوندا هم باید همین کار را انجام دهید. اگر دوست داشتید قطعات یدکی را به صورت آزاد بخرید حتما یک شخص مطمئن و مورد اعتماد را انتخاب نمایید. اگر شما بتوانید قطعات اورجینال را تهیه کنید، تا سال های سال نیازی به خرید دوباره قطعات نخواهید داشت. عمر مفید قطعات اصلی بسیار زیاد است و شما را تا مدت ها از خرید جدید بی نیاز خواهد کرد.

ممنونیم که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، جهت ارتباط با همکاران ما در واحد فروش و پشتیبانی محصولات می توانید با از طریق صفحه تماس با ما ارتباط حاصل فرمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button