کیفیت رنگ خودرو، اهمیت زیادی در جلوه آن دارد. خودروهایی که دارای پوشش رنگی صاف و یکنواخت هستند بسیار زیبا بنظر می رسند. اما امروزه بسیاری از مالکین خودرو شخصی و عمومی، با مشکل ترک خوردن رنگ خودرو مواجه هستند. علت ترک خوردن رنگ خودرو و بهترین روش ترمیم آن شامل موارد متعددی می شود که از نظر نوع با هم تفاوت دارند.

علت ترک خوردن رنگ خودرو

رنگ بدنه خودرو یکی از فاکتورهای مهم می باشد که برای هر فردی اهمیت دارد. علاوه بر ضربه و فشار مکانیکی که باعث خسارت شدید، به رنگ خودرو می شوند؛ عوامل جزیی دیگری هم وجود دارند که به طرز غیرقابل باوری به رنگ خودرو آسیب می رسانند. بارش باران های اسیدی یکی از مهمترین عواملی محسوب می شود که باعث پایین آوردن کیفیت رنگ خودرو می شود. گاهی افراد برای تمیزی اتومبیل خود، از مواد شوینده مختلفی استفاده می کنند؛ برخی از این مواد شوینده به دلیل سطح پایین کیفیت مواد تشکیل دهنده به راحتی باعث ایجاد ترک در رنگ خودرو می شوند. نشستن گرد و خاک بر روی بدنه خودرو و پاک کردن آن با استفاده از پارچه های زبر و خشک، نیز عامل دیگر تغییر رنگ خودرو محسوب می شود. در واقع وقتی شما گرد و خاک روی ماشین را با پارچه خشک تمیز می کنید؛ ایجاد فشار بر روی ذرات خاک، باعث خط و خش در رنگ خودرو می شود.

در مواردی هم باید گفت که ترک خوردن رنگ خودرو، بخاطر کیفیت پایین پوشش رنگی می باشد که در کارخانه توسط آن بدنه ماشین را رنگ می کنند. آفتاب سوختگی هم یکی دیگر از علل این ترک خوردگی می باشد. فضولات پرندگان هم به طرز عجیبی رنگ خودرو را تحت تاثیر قرار می دهد؛ در واقع در ترکیب فضولات پرندگان مواد اسیدی وجود دارد به همین خاطر، باعث خسارت رساندن به رنگ خودرو می شود. تا اینجا به تعداد محدود اما مهمی از علل ترک خوردگی رنگ خودرو اشاره داشتیم.

بهترین روش ترمیم رنگ خودرو

افرادی که صاحب خودرو هستند همواره با مشکل ترک خوردگی و خرابی رنگ قسمت های مختلف خودرو مواجه هستند. برای این ‌که آثار ترک خوردگی رنگ، حذف شود روش های مختلفی وجود دارد. از آنجایی که کیفیت تمامی روش های ترمیم رنگ یکسان نیست بهتر است بهترین روش را امتحان کنیم. امروزه ابزار و مواد پیشرفته ای به بازار ورود پیدا کرده که با استفاده از آنها می توانیم لکه گیری و ترمیم رنگ را برای خودرو خود انجام دهیم. هر چه کیفیت مواد و دقت ما بیشتر باشد ترمیم رنگ بهتری صورت خواهد گرفت. اگر قصد ترمیم رنگ خودرو را دارید باید در ابتدا بدنه ماشین را به خوبی بشویید. شستن بدنه کمک می کند با از بین رفتن آلودگی ها ترک های موجود در بدنه به طور واضح نمایان شوند. بعد از شستشو باید عمل سمباده کشیدن را در محل آسیب دیده انجام دهید. سمباده کشی باید تا جایی ادامه یابد که آثار ترک و پوسیدگی رنگ به طور کامل از بین برود این کار باعث می شود قسمت موردنظر یکنواخت شود. در مرحله بعد از سمباده کشی شما باید با استفاده از اسپری یا واکس مخصوص، قسمت آسیب دیده را پوشش دهید. در پایان محل موردنظر را با استفاده از با کیفیت ترین نوع رنگ موجود رنگ آمیزی کنید. در مواردی از پولیش رنگ خودرو هم استفاده می کنند که این عمل، بر کیفیت رنگ و دوام آن می افزاید.

بهترین روش ها برای محافظت از رنگ خودرو

اغلب افراد به سلامت و کیفیت وسیله نقلیه خود اهمیت زیادی می دهند. داشتن خودرو باعث راحتی شما در بسیاری از مراحل زندگی می شود؛ بنابراین شایسته است به بهترین نحو ممکن از خودرو خود محافظت کنید. با وجود این که علل زیاد و مختلفی سبب خسارت رساندن به رنگ خودرو می شود بهتر است نگهداری از آن را جدی بگیریم. برای پیشگیری کردن از آفتاب سوختگی و نشستن گرد و غبار بر روی خودرو، همیشه از چادرهای مخصوص استفاده کنیم. پوشاندن چادر ماشین در محیط های باز مانع از آسیب رسیدن به رنگ خودرو می شود. اگر برای شما مقدور بود همیشه ماشین خود را در پارکینگ های مسقف پارک کنید. بعد از خیس شدن ماشین در اثر باران سعی کنید بدنه آن را به آرامی خشک کنید. هرگز برای پاک کردن خودور از پارچه های خشک استفاده نکنید. همیشه از واکس مخصوص خودرو استفاده نمایید چرا که پوشش واکس، از کیفیت جنس و رنگ خودرو در برابر بسیاری از عوامل مختلف، محافظت به عمل می آورد.

اهمیت ترمیم رنگ خودرو

ترمیم رنگ خودرو
رنگ خودرو افزون بر زیبا و نو جلوه دادن ماشین، تاثیر زیادی هم در حفاظت از بدنه آهنی آن دارد. همانطور که می دانید بدنه خودرو تشکیل شده از آهن است لذا وجود پوشش رنگ، از زنگ زدگی و خوردگی آن در اثر رطوبت جلوگیری می کند. وجود ترک و خط و خش در رنگ خودرو علاوه بر پایین آوردن زیبایی ظاهری خودرو باعث افت قیمت آن هم می شود لذا باید ترمیم رنگ را مهم و جدی دانست. اهمیت ترمیم رنگ خودرو مورد بسیار مهمی است. ترمیم رنگ، باعث می شود که خودرو همیشه لوکس و نو جلوه کند. همچنین این کار با پوشاندن خط و خش ها پوشش شفاف رنگ خودرو را هم حفظ می کند. با ترمیم مناسب و به موقع رنگ خودرو، باید دانست که دوام و ماندگاری رنگ خودرو نیز افزایش پیدا می کند. خوشبختانه امروزه رنگ ها و مواد درجه یکی جهت ترمیم رنگ خودرو و لکه گیری ایجاد شده اند که با وجود آنها دیگر نباید نگران باشیم. اگر ترک های موجود در رنگ خودرو به موقع ترمیم و بازسازی نشود به طور قطعی بر میزان آسیب دیدگی رنگ افزوده می گردد؛ تا جایی که رنگ خودرو به طور کامل زیبایی و درخشندگی خود را از دست می دهد.

هزینه ترمیم رنگ خودرو چقدر است؟

همانطور که گفته شد برای ترمیم رنگ روش های گوناگونی وجود دارد. مسلما هر روشی نیاز به ابزار و مواد جداگانه ای دارد. عواملی مانند مدل خودرو، میزان آسیب دیدگی رنگ، نوع رنگ و مرکزی که احیا رنگ را عهده دار می شود همگی در تعیین هزینه ترمیم رنگ موثرند. به هر میزانی که از مواد با کیفیت تری استفاده شود هزینه ترمیم هم بالاتر می رود. با وجود عوامل موثر نام برده باید گفت که هزینه ترمیم در همه جا و برای تمامی انواع خودرو یکسان نیست و اختلاف قیمت همیشه وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button