بررسی مشخصات کیا اپتیما، شرکت کیا موتورز در سال ۲۰۰۰ یک خودروی سدان جدید با نام کیا اپتیما تولید کرده و به بازار عرضه نمود. نسل اول این خودرو تا سال ۲۰۰۵ عرضه گردید و استقبال مناسبی از آن شد. پس از این زمان نسل های بعدی اپتیما نیز در اختیار مردم قرار گرفت همچون کیا اپتیما JF  با قدرت 177 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن.

با توجه به اینکه این محصول را کمپانی کیا تولید کرده است، برای تعمیر آن به لوازم یدکی اصلی کیا احتیاج خواهید داشت. برای اینکه بیشتر با این خودرو و ویژگی های آن آشنا شوید، ادامه این مقاله را دنبال کنید. مسلما آشنایی شما می تواند تصمیمتان برای خرید این خودرو را جدی تر کند.

 

کیا اپتیما

 

مشخصات کلی کیا اپتیما

اگر می خواهید حس داشتن یک ماشین خوب را تجربه کنید، انتخاب اپتیما می تواند این حس را برای شما به ارمغان بیاورد. اولین چیزی که در این ماشین توجه شما را جلب می کند طراحی خاص و زیبای آن است. این طراحی هم در بیرون و هم در داخل خودرو به خوبی مشهود است و حس فوق العاده ای را برای شخص ایجاد می کند. همچنین صندوق عقب این خودرو بسیار جادار است و حجم زیادی از وسایل در داخل آن جای می گیرد. این خودرو دارای چهار سیلندر است که به شکل خطی در کنار هم قرار می گیرند. همچنین تعداد سوپاپ های به کار رفته در کیا اپتیما ۱۶ عدد می باشد. حجم موتور این خودرو ۲۳۰۰ سی سی می باشد که در مقابل سایر رقبای خود برتری خاصی دارد. قدرت اپتیما چیزی در حدود ۸۵ اسب بخار است که به همین علت یک انتخاب عالی برای سفرهای طولانی مدت می باشد. جعبه دنده به کار رفته در این ماشین ۶ زمانه است و به شکل اتوماتیک کار می کند.

انتقال قدرت در این خودرو به چرخ های جلویی انجام می شود که از این لحاظ دیفرانسیل جلو محسوب می گردد. میزان مصرف سوخت این ماشین به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۸ لیتر خواهد بود که البته در فضای شهری و خارج شهری کمی تفاوت خواهد داشت. مصرف سوخت این خودرو در حالت استاندارد قرار دارد که به همین علت طرفداران محیط زیست به آن علاقه مند شده اند. خودرو هیوندای سوناتا شباهت زیادی به اپتیما دارد که به همین علت خواهر خوانده آن محسوب می گردد. خوشبختانه لوازم یدکی اصلی هیوندا هم در داخل کشور موجود است که می توان از آن به نحو احسن بهره برد. معمولا علاقه مندان به خودرو سدان از بین اپتیما و سوناتا یکی را انتخاب خواهند کرد.

آپشن های مهم کیا اپتیما

شرکت های کره ای همیشه از نظر آپشن خودرو معروف بوده اند و بهترین خدمات را در این بخش ارائه می کنند. کیا اپتیما نیز از این امتیاز محروم نمانده است و آپشن های بسیاری بر روی آن قرار دارد. صندلی های این خودرو به صورت برقی تنظیم می شوند و نیازی به استفاده از نیروی دست نخواهد بود. صفحه کیلومتر کیا اپتیما دارای اندازه ۴.۵ اینچی است که همه نشانگر ها به راحتی در آن دیده می شوند. چنانچه این قسمت به مسئله بخورد می توان با تهیه لوازم یدکی کیا آن را تعمیر نمود و مسئله را حل کرد. همچنین سیستم تهویه مناسبی در اپتیما قرار داده شده که هوا در داخل آن به خوبی چرخش خواهد داشت. برای راحتی بیشتر سرنشینان گرمکن صندلی ها نیز فعال است و در زمستان ها می توان از آن به خوبی بهره برد.

در این خودرو یک سقف پانورما شیشه ای هم قرار داده شده که زیبایی و کارکرد آن را چندین برابر کرده است. سیستم صوتی این ماشین بسیار قدرتمند است و ۱۰ اسپیکر فوق العاده در آن به کار رفته است. همچنین یک آمپلی فایر خارجی در سیستم صوتی وجود دارد که کیفیت صدا را چند برابر خواهد کرد. برای اینکه امنیت سرنشینان تامین گردد، تعداد ۶ عدد کیسه هوا در ماشین تعبیه شده که در صورت لزوم باز می شوند. چراغ های این خودرو در صورت تاریک شدن هوا به صورت خودکار روشن می شوند و نیازی به کنترل دستی آن نخواهد بود. همچنین شما می توانید میزان باد تایرها را ببینید و اگر لازم بود آن را تقویت نمایید.

 

خودرو اپتیما

 

جمع بندی

اگر دقت کرده باشید خودروهای شرکت هیوندا و کیا از بهترین ماشین های حال حاضر در کشور هستند. خودرو اپتمای شرکت کیا را می توان رقیب اصلی هیوندا سوناتا دانست. دیگر رقیب این خودرو را تالیسمان رنو میتوان دانست البته هیوندا سوناتا LF و کیا اپتیما JF بر اساس پلتفرم های مشترکی ساخته شده اند.

تامین لوازم یدکی هیوندا و کیا همواره یکی از دغدغه های واردکنندگان بوده است. با تلاش های انجام گرفته امروزه شاهد تامین بازار کشور هستیم و شما می توانید قطعه مورد نظر خود را دریافت نمایید. صاحبان کیا اپتیما و سایر ماشین های کره ای می توانند از طریق راه های ارتباطی همجون صفحه تماس با ما و یا شماره  تماس بگیرند و لوازم یدکی لازم را تهیه کنند. همچنین شما عزیزان می توانید با مراجعه به صفحه محصولات و مشاهده تمامی لوازم یدیک های موجود همراه با قیمت آنها از خرید سریع و راحت برخودار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button