هیوندای سانتافه و هیوندای توسان دو نوع از کراس اوورهای محبوب از شرکت هیوندا محسوب می شوند که درسال‌های جدید درخشش نسل‌های مختلف آن‌ را در بازار ایران و جهان می بینیم . به روز ترین نسخه‌های هیوندای سانتافه و هیوندای توسان و همچنین لوازم یدکی هیوندا در بازار ایران از گروه نسل سوم این دسته از خودروها محسوب می‌شوند.

در مقایسه قیمتی، قیمت سانتافه کارکرده برابر در یک سال با قیمت توسان صفر کیلومتر همان سال می باشد که به لوازم یدکی اصلی هیوندا نیز ارتباط دارد. در ادامه این متن به مقایسه این دو خودرو از هیوندا می پردازیم تا اگر قصد خرید دارید به راحتی بتوانید شرایط را بسنجید و تصمیم بگیرید.

 

هیوندا سانتافه و هیوندا توسان

 

مقایسه از دید طراحی

طراحی خارجی: طراحی هیوندای سانتافه به سال 2013 برمی‌گردد. به همین دلیل با وجود تغییرات ایجاد شده در برخی بخش های ظاهری سانتافه های جدید نسبت به مدل قدیمی، باز هم شاهد همان چهره کلی قدیمی هستیم که شاید این امر برای مشتریان ایرانی تکراری باشد و از این جنبه آن را نپسندند. البته خارجی سانتافه با وجود قدیمی بودن باز هم زیبایی‌ و جذابیت‌ ظاهری خود را دارد، اما این ماشین در مقایسه با ظاهر نو و جدید توسان زیاد جذاب به نظر نمی رسد. توسان دارای بدنه ای با نمای عضلانی، است. در نتیجه اگر از لحاظ جنبه ظاهری و بیرونی بخواهیم تصمیم بگیریم توسان زیبا تر از هیوندا می باشد.

طراحی داخلی: اما اگر بخواهیم کابین‌هارا بررسی کنیم، دیده می شود که طراحان توسان جسارت نمای بیرونی را برای نمای داخلی به کار نبرده اند و شکلی محتاط و تا حدی قدیمی برای طراحی داخلی و داشبورد این خودرو اجرا کرده اند. به طوری که این طراحی نامناسب داخلی توسان جدید در مقایسه با داشبورد ساخت قدیم سانتافه جذابیتی ندارد.

متریال: اگر بخواهیم نگاهی به سطح کیفی متریال داشته باشیم، در توسان سطح کیفی متریال نسبت به گذشته کمی کاهش داشته، اما با این وجود باز هم رضایت‌بخش ارزیابی شده است. سطح کیفی متریال کابین هیوندا سانتافه، به نوبه خود دارای کیفیت قابل قبولی است و ایراد قابل ملاحظه ای ندارد.

کابین: از نظر گنجایش کابین، سانتافه با داشتن ابعاد بزرگتر دارای فضایی جادارتر داخل کابیتی در مقایسه با هیوندای توسان TL است. در نگاهی اجمالی سانتافه طراحی کابین بهتری نسبت به توسان دارد.
نکته مهم دیگر در انتخاب ماشین لوازم یدکی است که باید لوازم یدکی ماشین های مورد نظر را مقایسه کنیم. به عنوان مثال مقایسه لوازم یدکی کیا و یا لوازم یدکی اصلی کیا در مقابل لوازم یدکی هیوندا

 

مقایسه هیوندا توسان و سانتافه

 

مقایسه از دید ایمنی

هیوندای توسان نیز دارای امکاناتی همچون : سیستم‌های پایداری و کمک راننده ، CBS، TCS، و…، کیسه های هوای ایمنی، ترمز خودکار و مواردی دیگر اشاره داشت. اما در مقایسه کلی، هیوندای سانتافه مجهّز تر از هیوندای توسان می‌باشد.

 

هیوندا سانتافه

 

مقایسه از دید قیمت

دو خودروی هیوندای توسان و هیوندای سانتافه به دلیل کیفیّت بالایی که از خود نشان داده اند فروشی مناسب در بازارهای جهانی داشته اند. هیوندای سانتافه از نظر قیمتی کمی گران‌تر از توسان است که این افزایش قیمت به دلیل برخی امکانات متفاوت می باشد. اما در نگاهی کلی، هر دوی این خودروها می‌توانند در سطح قابل قبولی نیاز‌های خریداران خود را برطرف نمایند.

 

جمع‌بندی

در این متن به مقایسه هیوندای سانتافه و هیوندای توسان پرداختیم تا افرادی که قصد خرید دارند به خوبی با توجه به نیاز ها و همچنین بودجه خود بهترین گزینه را انتخاب کنند.، توانایی‌های این دو خودرو از یک خانواده بررسی شد و نتیجه اش آن شد که سانتافه و توسان از لحاظ ظاهری تا حد مطلوبی به یکدیگر نزدیک اند ولی در یک سری خصوصیات داخلی و فنی تفاوت هایی دارند.

البته دقت کنید که برای خرید یک خودروی مناسب توجه لوازم یدکی نیز بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال در خرید هریک از خودروهای هیوندا باید لوازم یدکی اصلی هیوندا مربوط به آن خودرو را نیز در بررسی خود قرار دهیم تا بهترین تصمیم را بگیریم.

 

هیوندا توسان

 

جهت خرید انواع لوازم یدکی خودروهای کیا و هیوندای و دریافت در کوتاه ترین زمان درب منزلتان می‌توانید به صفحه محصولات مراجعه فرمایید همچنین جهت ارتباط با کارشناسان ما می توانید به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button