داشتن وسیله نقلیه ملزم انجام امور ویژه ای می باشد. یکی از مواردی که صاحبان خودرو معمولا با آن سروکار دارند استعلام خلافی خودرو می باشد. در قدیم با ملاحظه به حضوری بودن مراحل دریافت و پرداخت خلافی های وابسته به خودرو، اشخاص بایستی مدت زمان بسیاری را جهت پرداخت خلافی های وسیله نقلیه خود صرف می نمودند. ولی امروزه با توسعه فناوری و با ملاحظه به توسعه امور غیر حضوری اشخاص می توانند طی مدت زمان اندکی خلافی وسیله نقلیه خود را بگیرند و به راحتی آن را طی چند مرحله پرداخت نمایند.

همانطور که می دانید دریافت خلافی وسیله نقلیه یکی از چالش های بزرگ بیشتر رانندگان می باشد. جریمه های رانندگی دارای اقسام متنوعی است. بهتر است بدانید که ۴ نوع جریمه به نام های تسلیمی، الصاقی، دوبرگی و دوربینی وجود دارد. چنانچه برای نخستین بار می خواهید خلافی وسیله نقلیه خود را بگیرید این پرسش برای شما به وجود می آید که به چه صورت از آن آگاه شویم؟ یا این که چه راه حلی جهت کاهش آن وجود دارد؟ آیا جهت استعلام، اپلیکیشن یا برنامه ای وجود دارد؟

روش های متنوعی جهت دریافت خلافی خودرو وجود دارد و در این مبحث می خواهیم موثق ترین و مطمئن ترین روش ها را جهت این امر بیان کنیم با ما تا پایان این مبحث همراه باشید.

بیشتر بخوانید: حواله خودرو چیست

استعلام خلافی خودرو توسط کد VIN

جهت استعلام خلافی خودرو توسط کد VIN می توان از چندین راه که به وسیله راهنمایی و رانندگی مقرر شده، بهره برد. برای گرفتن خلافی وسیله نقلیه خود بهتر است شماره *110# را در گوشی همراه خود شماره گیری کنید و شناسه ۱۷ رقمی VIN که روی سند یا کارت ماشین قرار دارد را وارد نمایید. بعد از مشاهده جریمه به راحتی می توانید به وسیله همین سیستم اقدام به پرداخت جریمه نمایید.

استعلام خلافی خودرو به وسیله سایت راهور

یکی از روش های استعلام خلافی خودرو به وسیله وب سایت راهور می باشد. راهنمایی و رانندگی کشور سایتی را جهت دریافت خلافی وسیله نقلیه طراحی نموده تا شما بتوانید با رجوع به این سایت مبادرت به اخذ برگه خلافی وسیله نقلیه خود نمایید.

مطابق داده هایی که در این صفحه قید شده است داده هایی که در این وب سایت موجودند آفلاین می باشند. همچنین داده ها به خدمات دهنده پلیس راهور وصل نمی باشند و به صورت هفتگی فایل اطلاعاتی این وب سایت به روز می شوند. یکی از عمده ترین علت آفلاین بودن این واحد تمهید امنیت داده های سیستم پلیس راهور می باشد. بعد از پرداخت جریمه حدود ۷۲ ساعت بعد در سیستم پلیس راهور ثبت خواهد شد که بعد از به روز کردن بعدی می توانید قبض پرداختی را مشاهده نمایید.

بعد از رجوع به سایت پلیس راهور بایستی شناسه ۸ رقمی قید شده پشت کارت وسیله نقلیه خود را وارد نمایید. پس از آن هم بایستی شناسه کپچا را هم جهت ممانعت از ورود ربات ها وارد نمایید روی کلید سرچ کلیک کنید تا نتایج برای شما به نمایش گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: چگونه کارت سوخت ماشین صفر را بگیریم

بعد از اجرای این فرایند، مقدار خلافی خودرو شما که همواره مرتبط به چند روز پیش می باشد به شما ارائه داده می شود. همچنین به وسیله کد قبض و کد پرداختی که در دسترس شما قرار داده خواهد شد می توانید به پرداخت قبض جریمه اقدام نمایید.

استعلام خلافی خودرو با پیامک

استعلام خلافی خودرو با پیامک

استعلام خلافی خودرو با پیامک یکی از روش هایی است که در هر موقع و جایی می توانید جهت ارزیابی مقدار جریمه وسیله نقلیه بهره ببرید. جهت اخذ مقدار جریمه ضروری است شناسه ۱۷ رقمی VIN روی سند یا کارت ماشین را به شماره های 1101202020, 110005151 و 30005151 پیامک نمایید.

پیامک خلافی وسیله نقلیه حاوی کد قبض و کد پرداخت جریمه برای شما فرستاده می شود.

استعلام خلافی خودرو با رجوع به مراکز پلیس +10

می توانید قبل از رجوع به مراکز پلیس +10 از طریق اینترنتی استعلام خلافی خودرو را بگیرید. چنانچه مقدار خلافی شما حداقل ۱ میلیون تومان باشد بایستی جهت دریافت و پرداخت حضوری رجوع نمایید. بهتر است بدانید که رانندگانی با جریمه حداکثر ۱ میلیون تومان بایستی حتما به راهنمایی و رانندگی رجوع نمایند.

استعلام خلافی خودرو با تماس تلفنی

جهت استعلام خلافی خودرو می توانید با گرفتن شماره تلفن 88288888 از مقدار خلافی و یا نبود خلافی ماشین خود آگاه شوید.

در این شیوه بعد از ارتباط با این شماره به تلفن گویا وصل می شوید. جهت اخذ تخلفات رانندگی می توانید عدد ۱ را وارد نمایید. برای استعلام صدور گواهینامه می توانید عدد ۲ را وارد نمایید و جهت آگاهی از صدور کارت ماشین عدد ۳ را وارد نمایید. بعد از وارد کردن عدد ۱ معمولا به اپراتور وصل شده و می توانید با دادن شماره پلاک ماشین، از مقدار خلافی خودرو خود مطلع شوید.

استعلام خلافی خودرو با اپلیکیشن و برنامه های موبایل

از دیگر روش های استعلام خلافی خودرو می توانید به استفاده از اپلیکیشن و یا نرم افزار های موبایل اشاره نمود. معمولا این روش یکی از راحت ترین و سریع ترین روش ها به حساب می آید. از بین اپلیکیشن های متنوع، برنامه فرمون از شهرت زیادی در بین دیگر برنامه ها بهره مند است که به لطف قابلیت های مطلوب این اپلیکیشن و راحتی بکارگیری آن است.

تنها لازم است یک بار بارکد پستی وسیله نقلیه خود را در این اپلیکیشن وارد نمایید تا برای همیشه داده های شما در آن درج شود. برای بکارگیری مجدد دیگر لزومی به وارد نمودن اطلاعات نیست و خیلی راحت می توانید از مقدار خلافی وسیله نقلیه خود مطلع شوید. همواره کلیه سامانه ها، برنامه هایی را مخصوص اندروید و IOS طراحی و ساخته اند. با نصب این برنامه های و اپلیکیشن های کاربردی روی موبایل به راحتی می توانید در حداقل زمان ممکن از خلافی وسیله نقلیه خود مطلع شوید و آن را پرداخت نمایید.

بیشتر بخوانید: مهم ترین نکات قبل از خرید خودروی دست دوم

اگرچه اغلب اوقات امکان دارد بعضی از رانندگان با جریمه های نادرست دوربین های شهری روبه رو شوند. در این شرایط قبل از پرداخت خلافی می توانید جهت اعتراض به جریمه های وابسته به دوربین و رفع این جریمه ها از فهرست خلافی وسیله نقلیه خود مبادرت نمایید. جهت اعتراض به جریمه ها بایستی به شیوه حضوری به مراکز پلیس راهور مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button