خرید خودرو، از جمله کارهایی است که هر کسی دوست دارد در زندگی خود تجربه کند. داشتن یک خودرویی که کاملا سالم باشد و بتواند مدت زیادی بدون هیچ عیبی برای صاحبش کار کند، بسیار مهم است. ماشین های کارکرده، باید از هر نظر بررسی شوند تا مشخص شود ارزش خریدن دارد یا خیر.

اگر در مورد نحوه ی خرید خودروی دست دوم و نکات مهم در مورد تست آن، چیزی نمی دانید، حتما تا انتهای مطلب را بخوانید. ما در این مطلب سعی داریم پرسش های شما را تا حد زیادی پاسخ دهیم و به شما راهنمایی لازم در این زمینه را ارائه کنیم حتی به غیر از خرید خودرو به شما خواهیم گفت که در زمان خرید لوازم یدکی هیوندا نیز خواهیم گفت.

برخی از پرسش هایی که در این مطلب ارائه کرده و به آن پاسخ داده ایم، شامل موارد زیر است:

  1.  قبل از خرید خودرو به چه نکاتی باید دقت کنیم؟
  2. قبل از خرید ماشین دست دوم، چگونه باید از سلامت موتور آن مطمئن شویم؟
  3. چگونه باید بدنه و رنگ ماشین دست دوم را بررسی کنیم؟

نکات مهم و کلیدی قبل از خرید خودروی کارکرده

خرید ماشین های کارکرده شاید در وهله ی اول کمی سخت و دردسرساز به نظر بیاید، ولی اگر در کنارتان یک کارشناس فنی خودرو وجود داشته باشد، کار چندان سختی هم نخواهد بود.

برخی از افرادی که قصد خریدن یک خودرو را دارند، به هر دلیلی، شاید نخواهند خودروی صفر خریداری کنند. برخی هم دوست دارند ماشین های قدیمی و نوستالژیک را خریداری کنند. در این میان، عده ای هم به دلیل نداشتن بودجه ی کافی، در صدد یک ماشین کار کرده و دست دوم هستند.

بیشتر بخوانید: علت استارت خوردن و روشن نشدن خودرو

قبل از خرید خودروی کارکرده باید نکات مهمی را مد نظر داشته باشید تا در خرید، دچار مشکل نشوید. سعی کنید ماشینی که می خرید، از نمایشگاه های معتبر و شناخته شده باشد. البته خرید ماشین در بستر اینترنت و سایت هایی مانند دیوار و شیپور و سایت هایی از این دست هم، اشکالی ندارد. به شرطی که حتما در کنارتان، یک کارشناس حرفه ای خودرو حضور داشته باشد و به چم و خم خودرو آشنا باشد.

قبل از خرید، نکات کلیدی زیر را مد نظر قرار دهید:

سعی کنید ماشینی را خریداری کنید که مدت زمان زیادی از ساخت آن نگذشته باشد.

  • ماشین های تصادفی نخرید. این که ماشین مد نظر تصادفی باشد یا خیر، از شاسی و زیر و بند ماشین و همچنین رنگ بدنه مشخص است. البته ممکن است شما نتوانید تشخیص دهید.
  •  قبل از خرید خودرو، حتما کارشناس ماشین و یک مکانیک خبره باید آن را بازبینی کنند.
  • قبل از خرید حتما چند بار با ماشین رانندگی کنید و در دنده های مختلف و شرایط سربالایی و سرپایینی، ماشین را تست کنید.

البته این ها فقط گوشه ای از نکات کلیدی قبل از خرید خودرو می باشد. قطعا نکات مهم تری وجود دارد. مثلا بازبینی سیستم برق و موتور، روغن رسانی، زیروبند و شاسی و رنگ بدنه هم از نکات مهم است.

بررسی موتور ماشین های دست دوم قبل از خرید

166534754190

بررسی کردن موتور ماشین بسیار مهم است. گاهی برخی از تعمیرکاران و مکانیک های حرفه ای میتوانند با یک سری اقدامات، کاری کنند که شما متوجه نشوید که موتور تازه تعمیر است.

بیشتر بخوانید: علائم خرابی سنسور دور موتور

 بررسی موتور ماشین، باید توسط یک کارشناس و مکانیک حرفه ای انجام شود. البته برخی از نشانه ها را خودتان هم می توانید متوجه شوید.

گاهی وجود برخی از نشانه ها مانند لحیم کاری های تازه و روغن کاری و تمیز بودن های غیر عادی زیر درپوش موتور، می تواند نشان از تعمیر موتور ماشین باشد. البته این تعمیرکاری الزاما نشان از بد بودن ماشین نیست ولی می تواند در قیمت و کیفیت خودرو اثر گذار باشد. گاهی صداهایی که در موتور است و ناهنجاری بالایی دارد، نشان از ناسالم بودن موتور استو برخی از تعمیرکاران درون موتور و جعبه دنده، روغن می ریزند تا صدای ناهنجاری موتور به گوش نرسد. شما باید حسابی به این موارد دقت کنید.

سیستم آب رسانی و رادیاتور و سیستم روغن ماشین را هم چک کنید. چون این موارد در صورت درست کار نکردن،  می تواند به موتور آسیب رسانده باشد.

اگر خودروی دست دوم مد نظر شما از نوع کاربراتوری باشد، باید ماشین را روشن کنید و بگذارید موتور برای 5 الی 10 دقیقه کار کند. اگر دود سیاه رنگ از آن بیرون بیاید، نشان از عدم کارکرد مناسب کاربراتور می دهد. و اگر دود آبی رنگ از آن خارج شود، نشان از خرابی کاربراتور و تعمیر اساسی آن می دهد.

بیشتر بخوانید: زمان تعویض روغن گیربکس

چک کردن ماشین دست دوم از نظر رنگ و بدنه

رنگ و بدنه ی خودرو از نظر تصادفی و ارزش ظاهری خودرو دارای اهمیت است. گاه وقت ها، برخی از صافکاران ماشین، به طرز دقیقی ماشین های تصادفی را صافکاری و رنگ می کنند. احتمال اینکه بتوانید این مورد را تشخیص دهید، بسیار کم است. برای این کار باید ماشین را به یک صافکار حرفه ای نشان دهید تا بتواند تشخیص دهد.

و کلام آخر

برای خرید خودروی دست دوم،فراموش نکنید که غیر از موتور و بدنه، زیر و بند ماشین هم بسیار مهم است و باید از نظر شاسی و سلامت کامل آن، چک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button