با سهمیه بندی شدن بنزین و بالا بودن قیمت آزاد بنزین از سال ۱۳۸۶ به بعد کارت سوخت اهمیت پیدا کرد. اما کارت ماشین خود را از کجا تهیه کنیم و چه مراحلی باید طی شود؟ فاصله درخواست کارت تا تحویل آن چقدر طول می کشد؟ اینها سوالاتی هستند که خریدار یک خودرو در زمان مالکیت ماشین باید به فکر آن ها باشد. در ادامه مطالب شرح کاملی از هر آنچه درباره درخواست کارت سوخت خودروی صفر و مراحل دریافت آن لازم است بدانید را بیان خواهیم کرد.

کارت سوخت خودرو صفر را از کجا تهیه کنیم؟

افرادی که خواستار خرید خودروی صفر یا خودرو تولید شده توسط کارخانه هستند شاید نحوه تهیه کارت سوخت برایشان جای سوال باشد. چرا که در این روش تهیه کارت بنزین خودرو مانند روش خرید خودرو در بازار آزاد نیست. همچنین نیاز به ثبت نام ندارد. خریدار خودرو صفر کیلومتر کافی است تنها به دفاتر پستی مراجعه کند. در دفاتر پستی، کل مراحل سفارش کارت سهمیه بنزین خودروی صفر را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: دلایل خالی شدن باتری ماشین

مدت زمان درخواست کارت سوخت خودرو صفر تا تحویل آن

بی شک زمان خرید خودرو صفر به کارت سوخت نیاز پیدا خواهید کرد. اما مدت زمان درخواست برای این کارت تا زمان تحویل آن چقدر است؟ آیا امکان تحویل در کوتاه ترین زمان وجود دارد؟ در واقع سوخت بنزین یکی از ارزان ترین نوع سوخت خودرو است. در ایران با وجود ارزان بودن این نوع سوخت اما هنوز نسبت به متوسط درآمد مردم ایران قیمت آزاد آن در سطح بالای قرار دارد. در نتیجه دولت اقدام به اجرای طرح جدیدی به اسم سهمیه بندی بنزین خودرو افتاد. سپس برای هر خودرو یک کارت سوخت صادر نمود. قبل از سال ۱۴۰۰ شاید زمانی طولانی برای دریافت کارت سهمیه بنزین لازم بود. اما از سال ۱۴۰۰ مدت زمانی ما بین ۲۰ تا ۶۰ روز فاصله زمانی لازم است که خریدار خودرو صفر از هنگام درخواست سفارش تا تحویل کارت صبر کند.

پیگیری کارت سوخت خودرو صفر بعد از درخواست

در حالت عادی بعد از ۲۰ روز از زمان درخواست کارت سوخت خودرو صفر می توانید آن را تحویل بگیرید. اما اگر از موعد ذکر شده گذشت و موفق به دریافت آن نشدید می توان از طریق یکی از روش ها زیر پیگیر عدم دریافت آن شوید.

رهگیری از طریق وب سایت های اینترنتی

صاحب خودرو صفر کیلومتر می تواند با مراجعه به وب سایت www.epolice.ir مراحل رهگیری کارت درخواستی خود را جویا شود. در این وب سایت شما می توانید در قسمت مربوط به رهگیری، اطلاعات شماره ماشین و نوع ماشین را وارد کنید. با وارد کردن این اطلاعات نتیجه خروجی سایت شماره مرسوله پستی شما است.

حال با یافتن شماره مرسوله پستی خود می توان وارد سایت اداره پست به آدرس www.post.ir شوید و در کادر نمایان شده شماره مرسوله خود را بنویسید. حال با وارد کردن اعداد و زدن گزینه سرچ می توان اطلاعات کاملی از مراحلی که مرسله شما طی کرده است را ببینید. مزیت این روش این است که از زمان تحویل اداره صادر کننده کارت مذکور به اداره پست تا زمان تحویل آن به مالک کاملا مشخص و قابل مشاهده می باشد.

بیشتر بخوانید: علت افزایش مصرف بنزین خودرو

از طریق ارسال پیامک

مرکز صدور کارت سوخت با در نظر گرفتن‌ شماره هایی برای سامانه پیامکی امکان پیگیری توسط مالکان خودرو صفر را آسان کرده اند. این سامانه به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز جوابگوی مالکین خودرو می باشد.‌ مالکین می توانند شماره VIN خود را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۴۰ ارسال نمایند و جویای کارت صادر شده خود باشند. اما نوشتن صحیح VIN بسیار مهم می باشد برای اینکار ابتدا عدد انگلیسی V سپس ستاره و در نهایت عدد VIN نوشته شود.

پیگیری کارت سوخت از طریق تماس تلفنی

اگر توانایی چندانی برای سرچ کردن و استعلام دیجیتالی ندارید یا احساس می کنید بیشتر با تماس صوتی به نتیجه می رسید. شما میتوانید از طریق شماره تلفن های ۸۸۸۸۵۳۴۷ و ۸۱۲۴۰۵۱۴ مربوط به پلیس ناجا جویای کارت خود باشید. همچنین می توان از طریق اداره پست جمهوری اسلامی با شماره ۸۴۴۷۰۰۰۰ نیز کارت خود را جویا شوید.

مراجعه حضوری

شما می توانید با مراجعه به پلیس بعلاوه ۱۰ شهرستان خود به صورت حضوری پیگیر کارت خود شوید.

نحوه تحویل کارت سوخت

نحوه تحویل کارت سوخت

شما می توانید بجای پیگیری های مطرح شده برای کارت سوخت خودرو صفر کیلومتر خود منتظر بمانید و تنها با مراجعه به اداره پست شهر خود جویای کارت شوید. با طی شدن مراحل پست از مبدا به مقصد نهایی یعنی اداره پست شهرستان مالک خودرو، کارت صادر شده در آنجا قرار داده می شود. مالک خودرو صفر می تواند با ارائه شناسنامه، سند ماشین یا شناسنامه صاحب کارت، کارت را تحویل بگیرد.‌ قابل توجه است مالک یا هر شخص دیگری می تواند برای تحویل کارت به اداره پست مراجعه کند و الزامی برای حضور مالک نیست.

در هنگام تحویل کارت سوخت چه نکاتی لازم است توجه شود؟

  • با تحویل کارت سوخت خود از اداره پست لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید که در ادامه مطلب این نکات به طور کامل بررسی خواهد شد.
  • هزینه کارت صادر شده از تحویل گیرنده کارت در اداره پست گرفته خواهد شد.
  • اگر کارت شما به هر دلیلی گم شده باشد باید مراحل درخواست المثنی را انجام دهید.
  • اگر سوال های متعددی در زمینه کارت بنزین برای تان پیش آمد و نیاز به جوابی قابل اعتماد و معقول دارید می توانید به وب سایت پخش فرآورده های نفتی مراجعه کنید. همچنین شماره ۰۹۶۲۷ جوابگوی سوال های مالکین خودرو صفر است.
  • رمز کارت دریافتی برای خودرو های صفر کیلومتر برابر با کد ملی صاحب کارت می باشد. به عبارت بهتر ۴ رقم آخر کد ملی است.
  • میزان سهمیه کارت بنزین خودرو های صفر کیلومتر بسته به نوع خودرو متفاوت است. هر خودرو در اول هر ماه میزان سهمیه آن شارژ می گردد.

بیشتر بخوانید: رادیاتور ماشین چیست

آیا امکان دریافت غیر حضوری کارت سوخت وجود دارد؟

در حالت عادی از طریق مراجعه به اداره پست می توان کارت سوخت خودرو صفر کیلومتر را تحویل بگیرید. اما این تنها راه نیست. مالکین محترم خودرو صفر در زمان پر کردن برگه درخواست کارت می توانند آدرس دقیقی از محل تحویل را مشخص کنند. همچنین هزینه پست و مخارج صدور کارت در این حالت در هنگام درخواست پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button