میزان مصرف سوخت امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و حتما شما هم به عنوان شخصی که می خواهد کمتر هزینه برای سوخت پرداخت کند، به دنبال آن هستید که میزان مصرف سوخت خودروی خود را کاهش دهید. با این وجود باید در نظر داشته باشید که در ابتدا باید در مورد میزان مصرف سوخت ترکیبی بدانید و همچنین بدانید که چه مواردی باعث می شوند که میزان مصرف سوخت خودروی شما بیشتر شود؟ در این زمینه در ادامه با شما صحبت خواهیم کرد و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم کرد. در ابتدا باید گفت که میزان مصرف سوخت خودروی شما بر مبنای مسائلی همچون:

  • وزن خودرو
  • نوع موتور
  • نوع سیستم مربوط به سوخت رسانی
  • و غیره

اندازه گیری می شود. در ادامه با شما همراه خواهیم بود تا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می دهیم.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در خرید ماشین دست دوم

افزایش مصرف سوخت خودرو

علت اصلی مصرف زیاد بنزین ماشین

مصرف سوخت ترکیبی به معنای میانگین میزان مصرف سوخت بر مبنای لیتر در هر صد کیلومتر (در ایران، برخی کشورها گالن بر مایل) می باشد. در نظر داشته باشید که رانندگی در شرایط مختلف، میزان مصرف سوخت خودروی شما را تغییر می دهد. برای مثال در صورتی که به صورت یکنواخت در جاده ها رانندگی کنید، میزان مصرف سوخت کمتری نسبت به زمانی که در شهر رانندگی می کنید را تجربه خواهید کرد. در نظر داشته باشید که برخی از مسائل که در ادامه بیان می شود مهم ترین مسائل در افزایش میزان مصرف سوخت خودرو را بیان خواهیم کرد که قطعا می تواند برای شما مفید واقع خواهد شد.

باد لاستیک خودرو

میزان باد لاستیک خودرو شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و در صورتی که نتوانید میزان باد لاستیک خودروی خود را تنظیم کنید، قطعا میزان مصرف سوخت خودروی شما بیشتر خواهد شد. در واقع زمانی که لاستیک خودروی شما میزان باد کمتری داشته باشد، موتور باید نیروی بیشتری را برای به حرکت در آوردن خودرو داشته باشد و از این روی باید با دقت بسیار زیادی نسبت به تنظیم میزان باد لاستیک خودرو را داشته باشید. پس در صورتی که می خواهید میزان مصرف سوخت خودروی خود را کاهش دهید، باید حتما به صورت ماهیانه نسبت به تنظیم باد لاستیک خودروی خود اقدام کنید.

توقف با موتور روشن

میزان توقف خودرو با موتور روشن می تواند از مهم ترین مسائلی باشد که در افزایش میزان مصرف سوخت خودرو دارای تاثیر بسیار زیادی می باشد. در واقع زمانی که موتور خودروی شما در حالت ایستاده مدت زمان زیادی کار کند، میزان مصرف سوخت خودروی شما بیشتر شود. در نظر داشته باشید که بهتر است در زمان توقف، نسبت به خاموش کردن خودروی خود اقدام کنید. از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که در زمانی که خودروی شما ایستاده است و موتور روشن است، میزان فشار بسیار زیادی به موتور خودروی شما وارد می شود.

بیشتر بخوانید: علت استارت خوردن و روشن نشدن خودرو

فیلتر هوای کثیف شده

زمانی که فیلتر هوای خودروی شما بسیار کثیف شود، میزان ورودی هوا به موتور شما کمتر می شود و همین مسئله باعث می شود که ECU میزان سوخت بیشتری را وارد موتور کند و از این روی می توان گفت که میزان مصرف سوخت بیشتر شود. پس باید در بازه های زمانی مختلف و متناسب با نوع خودروی خود نسبت به تعویض فیلتر هوا اقدام کرده و همچنین از بهترین برند های فیلتر هوا در خودروی خود استفاده کنید.

خرابی سنسور مت

اندازه گیری دمایی که درون منیفولد خودرو است، توسط سنسور مت انجام می شود. در نظر داشته باشید که اختلال در عملکرد این سنسور باعث می شود که میزان مصرف سوخت با میزان سوخت بیشتر وارد شده به موتور بیشتر شده و همین مسئله باعث می شود که میزان مصرف سوخت خودروی شما بیشتر شود. از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که سنسور مت زمانی که میزان دمای کمتری را نشان می دهد، ECU یا کامپیوتر مرکزی خودرو فرمان تنظیم سوخت خودرو را بیشتر می کند.

خرابی کوئل ها

شمع ها و کوئل ها در صورت خرابی می توانند باعث شوند که میزان رساندن برق باتری به شمع ها کمتر شود و همین مسئله باعث می شود که بالا رفتن میزان مصرف سوخت می شود. پس در صورتی که کوئل ها و وایرهای خودروی شما دچار مشکل شده باشد، میزان مصرف سوخت خودروی شما بیشتر می شود. پس برای این که بتوانید میزان مصرف سوخت خودروی خود را کاهش دهید، باید حتما کوئل ها و وایرها را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: سنسور دور موتور چیست

میزان مصرف سوخت خودرو

مشکل در رینگ پیستون خودرو

جلوگیری از نفوذ در پیستون ها باید توسط رینگ پیستون انجام شود. پس باید در نظر داشته باشید که ضعیف شدن رینگ پیستون ها باعث می شود که میزان مصرف سوخت خودروی شما بیشتر شود. در نظر داشته باشید که اگر رینگ پیستون خودروی شما خراب باشد، دود آبی رنگ از اگزوز خودروی شما خارج می شود. پس باید از سالم بودن رینگ پیستون خودروی خود مطمئن باشید تا میزان مصرف سوخت خودروی شما کاهش پیدا کنید.

سوپاپ های ضعیف

سوپاپ ها باید به صورت کاملا سالم کار کنند تا میزان مصرف سوخت خودروی خود را کاهش پیدا کنید. از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که ضعیف شدن سوپاپ ها باعث می شود که خودروی خود عملکرد را کاهش پیدا کنید. ضعیف شدن فنر هایی که پشت سوپاپ ها قرار داده می شود، باید حتما سلامت داشته باشند تا خودروی شما بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

نتیجه گیری

میزان سوخت خودروی شما باید همواره در حد استانداردی باشد که سازنده خودرو باشد. پس باید در نظر داشته باشید که عملکرد صحیح خودروی شما از اهمیت بسیار زیادی می باشد. در نظر داشته باشید که افزایش میزان مصرف سوخت خودرو می تواند بر اساس مسائلی همچون میزان باد لاستیک، توقف و نوع رانندگی و مسائل دیگر باید تعیین شود. همچنین خرابی موتور و مسائلی که به این موارد مربوط می شود، ممکن است باعث افزایش میزان مصرف سوخت خودروی شما شود.

پس در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید. همچنین چک و بررسی موتور و رانندگی مطمئن نیز باعث می شود که میزان مصرف سوخت خودروی شما کاهش پیدا کند. ما در این مقاله از سایت تابان پارت بزرگ ترین فروشنده لوازم یدکی هیوندا در تهران با شما همراه بودیم تا در مورد عوامل افزایش میزان سوخت خودرو با شما صحبت داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button